کد خبر: 59790796
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1395
خانه » حواشی » رسالت » نکوداشت رضا رضایی در سومین شب شاعر خراسانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

سومین شب شاعر خراسانی، نکوداشت شاعر معاصر آئینی، رضا رضایی در سالن همایش های کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

به گزارش چی 24 به نقل از رسالت:
 
 
 

به گزارش پایگاه فرهنگی تبلیغی رسالات، سومین شب شاعر خراسانی، نکوداشت شاعر معاصر آئینی، رضا رضایی در سالن همایش‌های کانون بحث و انتقاد دینی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، با حضور بیش از صد شاعر و علاقه‌مند به حوزه شعر آئینی برگزار شد.

در این مراسم که به همت برخی انجمن‌های ادبی خراسان رضوی و با حمایت اداره کل ارشاد و بسیج هنرمندان استان برگزار شد، یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی و سرهنگ سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان استان و مسئولان و اعضای انجمن‌های ادبی طلاب، بسیج، دعبل، حلاوت، ایثارگران، مادرانه، عماد و آفتابگردان‌ها حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر انجمن شعر طلاب خراسان، در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری شب‌های شعر خراسانی اظهار اشت: در سال 94 دو شب شاعر برگزار شد که در این دو مراسم به تجلیل از مرحوم قاسمعلی اسفندیاری و هاشم شکوهی پرداختیم.

وی افزود: در برنامه سال جاری شب‌های شاعر خراسانی، تجلیل از شعرای معاصر خراسانی مانند آقایان رضایی، برزگر و چند تن دیگر را در دستور کار داریم.

دبیر انجمن شعر طلاب خراسان در مورد هدف از برگزاری شب شاعر خراسانی نیز عنوان کرد: سعی داریم با برگزاری چنین برنامه‌ هایی سرمایه های ادبی و خدمتگزاران شعر و ادب و هنر را به جامعه معرفی کنیم.

بر اساس این گزارش پس از سخنان حجت‌الاسلام عدالتی مجد، دکتر عباس خیرآبادی، شاعر و نویسنده خراسانی، یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد، سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان و سید حامد حسینی، شاعر آیینی در تجلیل از رضا رضایی و حمایت از شعر سخنانی ایراد کردند.

هم‌چنین راضیه رجایی، مریم دلداربهاری، ایمان مرصعی، عباس خیرآبادی، مهدی آخرتی، سید حسین موید، هاشم رضازاده، رضا رضایی، سید حامد حسینی و حجج اسلام علی عدالتی مجد و مرتضی سعیدی نایینی به شعرخوانی در مورد موضوعاتی چون میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، دهه کرامت، حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) و نکوداشت رضا رضایی پرداختند.

یادآور می‌شود این مراسم با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی از طرف اداره کل ارشاد استان خراسان رضوی، بسیج هنرمندان و دبیرخانه شب شاعر خراسانی به رضا رضایی به پایان رسید.

نگاهی گذرا به زندگی و آثار رضا رضایی

رضا رضایی در 11 دی ماه 1321 در مشهد به دنیا آمد. دیپلم ریاضی را از دبیرستان ابومسلم مشهد و فوق دیپلم ادبی را از دانشسرای تربیت معلم و کارشناسی ادبیات فارسی را از دانشگاه آزاد مشهد گرفت.

رضایی مدت 6 سال در روستاهای اخلمد، خادر، ایستگاه تربت و شکرآب چناران به معلمی پرداخت و پس از آن در سطح مشهد در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و هنرستان تدریس نمود. وی هم چنین مدتی را به آموزش ناشنوایان مشهد اشتغال داشت و پس از طی دوره گفتاردرمانی و آموزش ناشنوایان در تهران و در سال 73، پس از 30 سال خدمت آموزشی و ادبی به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

رضا رضایی در سال 41 با همکار فرهنگی خود، خانم صدیقه رجایی ازدواج نمود که حاصل این زندگی مشترک 4 فرزند بود.

وی در دوران انقلاب اسلامی هم صدا با سایر معلمان مبارز و هم پای جامعه فرهنگیان که در خانه فرهنگیان خیابان سناباد شکل گرفته بود، در قیام‌های مردمی انقلاب اسلامی حضوری فعالانه و کم نظیر داشت تا جایی که او را به عنوان مسئول شعارهای راهپیمایی فرهنگیان مشهد انتخاب کردند.

رضایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دوستان هم عهد و پیمان خود مانند حجج اسلام عقدایی و حسین‌زاده، 12 تعاونی محلی در 12 منطقه مشهد تشکیل داد و مسئولیت 2 تعاونی کوی طلاب و رضاشهر را به عهده گرفت.

رضایی در دو نوبت در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور یافته است؛ نوبت اول در مجتمع آموزشی لشکر 77 مستقر در اهواز حضور یافت و معلمی محصلان رزمنده را بر عهده گرفت و در نوبت دوم نیز آر پی جی زن خط مقدم جبهه‌های ایلام بود.

 

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین